Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008

ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΘΕΣΗ? ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ!

Μας επηρεάζει ο καιρός και το κλίμα?

Σχεδόν σίγουρα. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων αναφέρει ότι νιώθουν περισσότερο χαρούμενοι και αισιόδοξοι όταν λάμπει ο ήλιος. Δεν είμαστε καλά όμως όταν έχουμε στρες. Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουμε, το στρες δεν προκαλείται μόνο από τα επαγγελματικά ή τα οικονομικά προβλήματα, αλλά και από περιβαλλοντικές συνθήκες όπως ο καιρός.

Τι πρέπει να προσέχουμε?

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες του καιρού που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τη διάθεσή μας. Μερικοί από αυτούς περιγράφονται στη συνέχεια....

  • Θερμοκρασία

Οι ακραίες θερμοκρασίες αναγκάζουν το σώμα μας να δουλέψει σκληρά, σχεδόν όπως η έντονη σωματική άσκηση, είτε γιατί προσπαθούμε να παράγουμε θερμότητα όταν κρυώνουμε ή επειδή προσπαθούμε να την αποβάλλουμε για να δροσιστούμε. Αν η θερμοκρασία ξεπερνάει τους 38 βαθμούς Κελσίου για περισσότερο από μία εβδομάδα, το σώμα μας βρίσκεται κάτω από ακραία πίεση που μπορεί να προκαλέσει ακόμη και θάνατο. Ηπαράλογη συμπεριφορά επίσης συνδέεται με τις υψηλές θερμοκρασίες, και ορισμένα φαινόμενα που αποδίδουν οι επιστήμονες στη ζέστη είναι τα εγκλήματα, η κακή οδήγηση και τα ατυχήματα.

  • Υγρασία

Όταν ο καύσωνας συνδυάζεται με υψηλή υγρασία, η πίεση στον οργανισμό είναι ακόμη μεγαλύτερη, προκαλώντας αϋπνία, υπνηλία, οξυθυμία και μειωμένα αντανακλαστικά.

  • Συννεφιά

Η έλλειψη φυσικού φωτός προκαλεί την εποχική συναισθηματική διαταραχή, η οποία συνδέεται με την κατάθλιψη που πιστεύεται ότι προκαλείται όταν ο υποθάλαμος του εγκεφάλου διεγείρεται αρκετά από το φως μέσω των ματιών. Ακόμη κι όσοι δεν πάσχουν από εποχική συναισθηματική διαταραχή παραπονιούνται συχνά για τη μελαγχολία του χειμώνα όταν ο καιρός είμαι συννεφιασμένος για μεγάλα διαστήματα.

  • Άνεμος

Αν ο άνεμος είναι αδιάκοπος ή κάνει θόρυβο, μπορεί να προκαλέσει κόπωση και οξυθυμία ή ακόμη και κατάθλιψη. Τα παιδια τείνουν να είνα ευερέθιστα ή κακοδιάθετα όταν φυσάει. Οι εποχικοί άνεμοι μπορούν επίσης να προκαλέσουν συμπτώματα κατάθλιψης.

  • Ηλεκτρικό φορτίο

Ο άνεμος επηρεάζει επίσης το φορτίο της ατμόσφαιρας, όπως οι καταιγίδες. Όταν η ατμόσφαιρα έχει θετικό φορτίο, όπως όταν φυσάει ζεστός αέρας ή πριν από μια καταιγίδα, η διάθεση μας πέφτει. Αντίθετα, αισθανόμαστε καλύτερα όταν πέσει ο αέρας ή περάσει η καταιγίδα, επειδή η ατμόσφαιρα φορτίζεται με αρνητικά ιόντα.

8 σχόλια:

anthi είπε...

Ότι η διάθεσή μας εξαρτάται -και- από τον καιρό αυτό είναι σίγουρο... καλά μιλάς για τη συντριπτική πλειοψηφία, μια και υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που αντιδρούν διαφορετικά. Εμένα μ' αρέσει όταν έχει συννεφιά, συγκεντρώνομαι καλύτερα και αισθάνομαι πιο όμορφα. Πριν από καταιγίδα νιώθω υπερένταση και δημιουργικότητα, ο δυνατός άνεμος δε μ'αρέσει, μου δημιουργεί νευρικότητα και ανασφάλεια. Το χιόνι με κάνει χαρούμενη - κατάλοιπα παιδικότητας ίσως... Ωραίο το θέμα που άνοιξες, καλή ευκαιρία για συζήτηση : ) Οι υπόλοιποι τι λέτε;

Ανώνυμος είπε...

Κι εγω τρελαινομαι οταν χιονιζει! Αφενως γιατι σαν παιδια μπορουμε να κανουμε τις τρελες μας και να παιξουμε χιονοπολεμο,και αφετερου γιατι το χιονι ειναι σπανιο φαινομενο για μας εδω και λογικο ειναι να το νοσταλγουμε...Απ την αλλη παλι οταν βρεχει ή εχει συννεφια με πιανει καταθλιψη...Χωρις καποιον ιδιαιτερο λογο...Υπαρχουν οπως ειπατε κι εσεις ανθρωποι που τους αρεσει να καθονται στο τζαμι και να παρατηρουν τη βροχη κι αλλοι που προτιμουν την ηλιοφανεια...Εχετε σκεφτει ποτε οτι μπορει να παιζει ρολο και η εποχη που εχει γεννηθει ο καθενας? Για παραδειγμα εγω που εχω γεννηθει απριλιο η αγαπημενη μου εποχη ειναι η ανοξη...ο χειμωνας με καταθλιβει...

anthi είπε...

καλή η ιδέα σου να το ψάξουμε...Μάη έχω γεννηθεί εγώ πάντως!

Ανώνυμος είπε...

Τοτε μαλλον ειστε η εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα...Παρεπιπτοντως,thanks για την αλλαγη της ωρας...!

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΑΡΘΡΟ!Θα συμφωνήσω μαζί σου οτι η πλειοψηφία επηρεάζεται θετικά από τις υωηλές θερμοκρασίες αλλά θα ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ περισσότερο με την κα.Ανθί όσον αφορά τις χαμηλές θερμοκρασίες.Εγώ επι το πλείστον προτιμώ την βροχή και τις χαμηλές θερμοκρασίες.Να μην μιλήσω για το χιόνι που όλοι μας τρελένονται.Δεν θα είναι ψέμα αν πω ότι ο χειμώνας είναι η αγαπημένη μου εποχή!

Luthien Tinuviel είπε...

Παιδια, εγω ειμαι η abnormal περιπτωση! Δεν μου αρεσει το χιονι παρα μονο οταν πεφτει. Ειναι τοσο νεκρικο και μονοτονο ολο αυτο το ατελειωτο ασπρο που με αρρωσταινει. Αντιθετα, λατρευω τη βροχη και τη συννεφια και ιδιαιτερα τα καλοκαιρινα μπουρινια με την υψηλη θερμοκρασια και τη δυνατη βροχη. Επισης ειμαι ερωτευμενη με τον ανεμο. Ιδιαιτερα οταν φυσα δυνατα και τις νυχτες ο αερας ουρλιαζει και τα δεντρα θροϊζουν...Το λατρευω. Και η καλυτερη μου ειναι οι καλοκαιρινες μερες με την εντονη ηλιοφανεια και την παντελη απουσια ανεμου.Απολυτη ηρεμια και χαλαρωση κατω απο τον καυτο ηλιο. Αγαπω ολες τις εποχες αλλα ιδιαιτερη σημασια για μενα εχει ο χειμωνας. Ιανουαριο γεννηθηκα, μπορει αυτο να φταιει! Το αρθρο ειναι παρα πολυ καλο!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Τοτε παιδια μαλλον εγω ειμαι το αλλοπροσαλο,που δεν μ αρεσει ο χειμωνας...Παντως thanks για τα καλα σας λογια!Ελπιζω καποια στιγμη να καταφερω να γραφω οπως εσεις...!

Helen είπε...

Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου!!! Και εγώ θα συμφωνίσω ότι ο καιρός επηρρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία και την διάθεση κάθε ανθρώπου λιγότερο ή περισσότερο ανάλογα και με το χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία του. Εμένα μου αρέσουν οι ανοιξιάτικες ηλιόλουστες μέρες, όταν δεν κάνει ούτε ζέστη ούτε κρύο. Φυσικά η αγαπημένη μου εποχή ειναι η άνοιξη! Όμως δεν με μελαγχολεί η βροχή... Είναι μια ευκαιρία να μείνεις σπίτι και να χαλαρώσεις ώστε να έχεις ακόμα περισσότερη όρεξη όταν θα έχει πάλι καλό καιρό... Εξάλλου τι αξία θα είχε η ηλιοφάνεια αν δεν είχαμε την βροχή;
Και παρεπιπτόντως έχω γεννηθεί Οκτώβριο αλλά δεν νομίζω οτί μου αρέσει και πολύ το φθινόπωρο...:)